En för bra helg i München.

Kan något vara för bra? Ja just nu hävdar jag nästan att det kan det. När livet hemma är allt annat än på topp- motsatsen till på topp faktiskt och så åker man iväg och har det överdrivet kul, då blir kontrasten väldigt stor. Man börjar inse vad man tolererat som inte har varit okej, vad man har gått med på som ätit upp en från insidan. Jag upptäckte hur välgörande det är att bli sedd, vara bland folk som vill en väl och att dagligen skratta så tårarna sprutar. Det gör fantastiskt gott. Tyvärr löser det inte den tråkiga sitsen hemma, kanske tolererar man den bara lite bättre.

Jag kämpar för att inte hamna i en deppighet, ser ljus i tunneln och planerar för nya äventyr på liten budget. En sak som jag ändå vill rista i sten är att Oktoberfest 2020, andra helgen är vi där igen. Det håller jag blicken uppe ett bra tag på.

Hej måndag.

Lämna en kommentar