På hemmaplanen.

Mina luftrör blev lite chockskadade av den -28 C + vind som vi landade i, i torsdags kväll. Tom kaptenen skojade om att det var ”garanterat myggfritt” i Luleå. Kvicksilvret har ju klättrat uppåt sedan vi kom hem och dag ligger den väl för tillfället på -15C. Jag är ganska så stolt över att jag faktiskt pallrat mig till stallet och lyckas rida ett pass på 40min i -20 i morse. Min tidigare gräns för uppsittning har legat på -15 men det är andra bullar nu. Blir man tåligare med åldern kanske? Imorgon tänkte jag ändå lasta i hästen i ThuleStaren och åka till Lotta för ett ordentligt pass. För även om jag skryter över att jag kan rida i -20, så är ju kanske kvalitén på passet inte det allra bästa. Som en liten michelin-gumma i halkiga täckbrallor blir det var det blir.

Så dessa sista dagar på ledigheten spenderas inomhus alt. i stallet, påklädd till tänderna. Jag klagar inte, det är rätt så skönt att vara i ide.

Hej vargavinter!

Lämna en kommentar