Omkörd av en Same.

Jag har blivit så dålig på uppdateringarna känner jag. Men det hänger nog ihop med hur livet ser ut i allmänhet tror jag. Lite trött, lite mycket. En häst som har blivit mer krävande allt eftersom hennes återhämtning fortskrider, samtidigt som jag vill rida henne jätte trött så kan jag inte det av rädslan för att hon ska få tillbaka inflammationen. Så jag har alltså en häst som inte förstår varför matte fisrider när hon känner att hon skulle kunna springa ut och vinna OS på egen hand. Jobigt läge lugnt sagt.

Släpade henne över till Lotta i lördags för att få galoppera ordentligt på bra underlag. Hon var faktiskt jätte fin, om man bortser från vissa mindre saker som att hon nästan blev förnedrad över att galoppera förbi hindren. Hon blev så putt över det hela att hon faktiskt hoppade flera skutt, á la Lilleskutt förbi hindret, precis bredvid hindret bara för att. Hon är väldigt speciell denna damen vill jag lova. Men av hennes form att döma så tror jag att jag måste ta tag i hoppningen. Jag måste börja hoppa igen. Hur mycket smörklick på het potatis jag än kommer att vara.. det känns som att ju längre jag väntar desto mer explosiv blir hästen. Jag måste ta tag i den där tjurens horn tror jag. Vare sig jag vill eller inte. Vad jag dock vet är vilken jäkla bra träning ridningen är! Jag har en träningsverk från h-vetet. Och då rider jag ju till vardags, men att rida i ett högre tempo, stora galoppsprång och sedan hålla ihop paketet det kräver en hel del bålstyrka. Rygg, mage, bäcken, insida lår, ja, allt får sig en omgång. Det är väl lite som att försöka hålla sig upprätt och i en rak, balanserad position i en torktumlare i full fart. Kul är det i alla fall att känna att det känns även när man inte kört ”hårt”.

PÅ vägen till Lotta så blev jag omkörd av en Same i filen bredvid. En same i en Corolla med full kundering på – kolt, hatt, hela kittet liksom. Jag blev helt exalterad över detta och kunde knapt släppa corollan med blicken. Tills han svängde av till Tamppis och jag och pållen fortsatte rakt. Exotiskt bara. Sällan det händer här i våra krokar. Det måste betyda något bra.

Hej vecka sju och vårväder deluxe.

Lämna en kommentar